در پست قبلی مواردی را درباره این موضوع خوندیم، حالا به ادامه ی این موارد توجه کنین.

در پست قبلی مواردی را درباره این موضوع خوندیم، حالا به ادامه ی این موارد توجه کنین.

۵دانه ی فوق العاده با فواید فراوان ( بخش دوم )

دانه کدوتنبل:
یک منبع عالی از ویتامین E ، روی(زینک) و منگنز. دانه کدو تنبل همچنین حاوی برخی از انواع آنتی اکسیدان های کمیاب است. تنها یک قاشق غذاخوری از آن ۴٫۷ گرم از چربی های سالم را دارد. (چربیهای اشباع نشده که کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش میدهد)
فواید: سیستم ایمنی بدن را بهبود داده و سطح انسولین را تنظیم میکند.
نحوه استفاده: به عنوان چاشنی در سوپ، سالاد، نودل، و سبزیجات سرخ شده

دانه کنجد:
اگرچه خوردن آن پر دردسر و پر سر و صداست اما سرشار از کلسیم، منیزیم و مس است.
فواید: سطح ویتامین E را در بدن بالا برده، سلامت قلب را بهبود میبخشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهتر میکند. تحقیقات نشان داده اند که ممکن است خطر احتمال ابتلا به تصلب شرایین را کاهش میدهد
نحوه استفاده: سخاوتمندانه به سالاد، مرغ، ماهی، سریال صبحانه، و ماست بپاشید و سلامت خود را تضمین کنید.

دانه آفتاب گردان:
دارای سطح بالایی از چربی های خوب و لازم برای بدن است (چربی های اشباع شده و اشباع نشده)، دانه ی آفتاب گردان بسیار خوب است بسته به سلیقه ی شما میتوانید میان وعده ای مناسبی برای مواقع گرسنگی باشد .
فواید: دانه آفتاب گردان مقدار بالایی ویتامین E دارد که با دیگر منابع نیز ترکیب شده بکه برای پوست و مو عالی است، این دانه همچنین به دلیل دارا بودن منیزیم برای استخوان ها بسیار مفید است.
نحوه استفاده: هم میتواند به تنهایی میان وعده مغذی باشد و هم با اضافه کردن به نان، سالاد، سوپ و غذاهای سرد مصرف شود.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه