در این مقاله ۵ دانه ی عالی را نام میبریم که کارشناسان تغذیه سراسر دنیا به افراد توصیه میکنند در رژیم غذایی خود جای دهند. این دانه ها را برای تقویت سلامت خودتان در غذای پخته شده یا صبحانه خود استفاده کنید.

در این مقاله ۵ دانه ی عالی را نام میبریم که کارشناسان تغذیه سراسر دنیا به افراد توصیه میکنند در رژیم غذایی خود جای دهند. این دانه ها را برای تقویت سلامت خودتان در غذای پخته شده یا صبحانه خود استفاده کنید.
چیزای خوبی که یکجا جمع شده اند. چیزی که در دنیای سلامتی پر واضح است این دانه های فوق العاده مانند سایر غذاها نیستند، آنها سرشار از مواد مغذی ضروری بوده و فواید متعددی برای سلامت دارند. این دانه ها هدیه ی باارزش طبیعت به بشریت هستند.

۵دانه ی فوق العاده با فواید فراوان ( بخش اول )

دانه چیا:
گیاه خواران از آنجایی که غذای دریایی نمیخورند اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آنها را از دست میدهند. یک راه حل ساده برای این معضل دانه ی چیا است (و دانه کتان)، که منبع خوبی از این مواد مغذی هستند. و همچنین سرشار از پروتئین و فیبر هستند.
-فواید: دانه ی چیا خطر احتمال ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک را کاهش میدهد. مطالعات ثابت کرده اند که مصرف مداوم آن فشار خون را کاهش میدهد. آنها به افرادی که رژیم دارند مصرف دانه چیا را توصیه کردند زیرا با خوردن این دانه احساس گرسنگی کمتری کرده و پرخوری نخواهند کرد.
نحوه استفاده: چون طعم خاصی ندارند میتوانید به صبحانه و غذاهای پخته شده ی خود اضافه و میل کنید.

دانه کتان:
دانه کتان کالری کمی دارد، و دارای پروتئین، فیبر و اسید های چرب امگا ۳ زیادی است.
فواید: دانه کتان با رادیکالهای آزاد مبارزه کرده و سلامت دستگاه گوارش و قلب و عروق را افزایش میدهد.
نحوه استفاده: راحتترین راه برای اینکه در بدن جذب شود استفاده از نوع خاکی آن است. بنابراین این نوع دانه کتان را به اقلام صبحانه ی خود مثل پن کیک یا شیرینی اضافه کنید.

ادامه دارد…

منبع: نوین زی

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه