در بخش قبلی به نکاتی برای سلامتی پوست و مو در زمستان اشاره کردیم، در ادامه بقیه نکاتی که باید رعایت کنین رو براتون میگیم:

در بخش قبلی به نکاتی برای سلامتی پوست و مو در زمستان اشاره کردیم، در ادامه بقیه نکاتی که باید رعایت کنین رو براتون میگیم:

*نکاتی برای کنار آمدن با بیماری های زمستانی

گرفتگی بینی
همونطوری که دمای هوا پایین تر، گرفتگی بینی بین افراد هم بیشتر میشه. این شایع ترین بیماری در زمستونه.
میتونین چند قطره روغن اکالیپتوس استنشاق کنین تا به سرعت تسکین پیدا کرده یا اینکه به آرامی و به طور منظم بینی خودتون رو از ماده مخاطی پاک کنین.

۲۰ نکته مهم برای اینکه در زمستان سالم بمانید! (بخش دوم)

آنفولانزا
یکی دیگه از شایع ترین بیماری های زمستونی آنفولانزاست. این بیماری به خاطر تغییر دماست و افراد زیادی به این بیماری دچار میشن.
برای اینکه زودتر از این بیماری خلاص بشین میتونین یه حمام بخار بگیرین و مایعات گرم مثل سوپ مرغ یا سوپ ذرت شیرین میل کنین.

گلودرد
برای گلودرد بهتره غرغره کردن آب گرم با نمک رو امتحان کنین و آب گرم بنوشین تا تسکین پیدا کنه.

*نکاتی برای داشتن یه زندگی سالم

لباس مناسب بپوشین
وقتی در این آب و هوا بیرون میرین خودتون رو به طور کامل بپوشونین. برای اینکه خودتون رو گرم نگه دارین از دستکش، کلاه، روسری و ژاکت استفاده کنین تا در مقابل باد سرد در امان باشین.

رژیم غذایی سالمی داشته باشین
برای اینکه در مقابل بیماری های مختلف در زمستون در امان بمونین، بهتره که یه رژیم غذایی خوب شامل میوه ها، سبزیجات و آجیل داشته باشین. در زمستون غذاهای داغ و سوپ ها خیلی عالین.
بیشتر غذاها در سراسر جهان، چربی های خوب زیادی دارن. علت های یافت شدن که به نظر میرسه چربی های خوب در بدن خواص احیا کنندگی دارن، و میتونن در آب و هوای سرد از بیماری ها جلوگیری کنن.

۲۰ نکته مهم برای اینکه در زمستان سالم بمانید! (بخش دوم)

فعال بمونین
چون هوا سرد شده معنیش این نیست که ورزش نکنین. شاید بیشتر طول بکشه تا عرق کنین اما فواید ورزش اینقد زیاد هست که نتونین اون رو برای دو تا سه ماه در سال ترک کنین. در هفته ۵ تا ۶ بار و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش کنین. ورزش کردن باعث میشه بدنتون گرم شده و با سرماخوردگی مبارزه کنه و البته سطح سیستم ایمنی بدن رو بالا نگه میداره.

به مقدار کافی آب بنوشین
نوشیدن مقدار کافی آب برای بدن ضروریه. شاید حس کنین در زمستون مثل تابستون به آب نیاز ندارین، اما بهتره بدونین که باید به مقدار کافی (یا کمی بیشتر از احساس نی��زتون) آب بنوشین تا هم احساس تشنگی نکنین و هم دچار کم آبی نشین.
آب کافی نه تنها برای پوست مفیده، بلکه از خشکی ناشی از کم آبی هم که اغلب باعث بی حال شدن در زمستون میشه جلوگیری میکنه.

مصرف مکمل های دارویی
با مشورت پزشک از مکمل های ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها استفاده کنین تا سیستم ایمنی بدنتون قوی شده و از بیماری های فصل زمستون دورتون کنه.
اگه فکر میکنین به دلیل شرایط ناشی از کار یا زندگی مواد مغذی کافی از رژیم غذاییتون دریافت نمیکنین بهتره با مشورت پزشک ببینین کدوم یکی از مکمل ها براتون مناسبن.

۲۰ نکته مهم برای اینکه در زمستان سالم بمانید! (بخش دوم)

 

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه