تلاش برای اصلاح غذا خوردن و داشتن تناسب اندام برای خیلی از افراد چالش بزرگیه.

۱۰ راه ساده برای بهبود تغذیه

تلاش برای اصلاح غذا خوردن و داشتن تناسب اندام برای خیلی از افراد چالش بزرگیه. گاهی اوقات خیلی سخته که زمانی را برای خرید مواد غذایی سالم یا آماده کردن یک غذای سالم اختصاص بدین. اما ما براتون مراحل ساده ای را میگیم که میتونه به سمت سلامتی راهنماییتون کنه. برای قرار گرفتنتون در مسیر درست، “سوزانه دیویس” (مدیر تغذیه بالینی بیمارستان کلبه در ماساچوست) ۱۰ راه بهبود رژیم غذایی از طریق تغییر عادات غذایی را با ما به اشتراک گذاشته که در ادامه براتون میگیم.
با صبحانه شروع کنید
این مسئله که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزه دیگه یه راز نیست. صبحانه باعث میشه سوخت و ساز بدنمون برای ۲۴ ساعت آینده بهتر بشه. اما خیلی مهمه که صبحانه خوبی بخورید. مثلا کلوچه ها یا کیکهایی که از فروشگاهها میخرید ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری دارند. اما اگه از این خوراکی ها صرف نظر کرده و صبحانه سالمی بخورید حدود ۴۰۰ کالری کمتری دریافت میکنید.
نمک کنسروها
اگرچه مواد غذایی کنسرو شده برخی مواد مغذی سبزیجات تازه را حفظ میکنند، اما اونا چیزهای اضافه ی دیگه ای هم دارند که میتونن سالم نباشند. دیویس میگه: سبزیجات کنسرو شده میتونن حاوی شش تا هشت برابر بیشتر سدیم از سبزیجات تازه داشته باشند. اونا را از داخل کنسرو خالی کرده و شستشو بدید تا سدیم اونا کمی کاهش پیدا کنه.
حساب همه چیز را داشته باشید
وقتی روزتون براساس یک برنامه خاص میچرخه، یا وقتی که شما زمانی برای انتخاب ندارید میتونه خیلی سخت باشه تا مواد غذایی سالم بخورید. بنابراین خیلی مهمه که بدونید چه تعداد کالری وارد بدنتون میشه. آیا میدونستید که در هر ۱ پوند چربی ۳۵۰۰ کالری وجود داره؟ برای اینکه در یک هفته ۱ پوند وزن کم کنید، باید ۵۰۰ کالری را از رژیم روزانه غذاییتون حذف کنید.
آب
تقریبا گوشمون از شنیدنش پر شده و همه جا میبینیم که: باید بیشتر آب بنوشیم. این ساده ترین کاری که میتونیم برای بهبود تغذیه خودمون ازش استفاده کنیم. خیلی از افراد در طول روز به اندازه کافی آب نمیخورند. هر مقداری آبی که برای دوری از کم آبی احتیاج دارید را میتونید از تقسیم وزن ایده آل بدنتون به نصف بدست بیارید. به یاد داشته باشید که از نوشیدنیهای دیگه مثل قهوه و چای و آبمیوه ها هم آب دریافت میکنیم، به این ترتیب مصرف روزانتون کامل میشه.
مصرف قند را متوقف کنید.
قند در خیلی از محصولات غذایی تحت عنوان خیلی از اسمها وجود داره، پس فریب نخورید! برخی شرکتهای مواد غذایی ممکنه فروکتوز را جایگزین قدن کنن اما هنوز هم کالریش بیش از حده، برای نگه داشتن اندازه ی مصرف کالری حتما برچسبهای روی مواد غذایی را بخونید..
برچسب ها را یاد بگیرید
شرکت های امروزی از همه روشها استفاده میکنند تا محصولاتشون را تحت عنوان سالم بودن ترویج بدن، بنابراین خیلی مهمه که بدونید چه چیزی روی برچسب مواد غذایی نوشته شده و معنیش چیه. وقتی میخونید نوشته “بدون اسیدهای چرب” فریب نخورید! چراکه این محصول ممکنه هنوز هم کالری بالا، چربی و روغنهای هیدروژنه داشته باشه.
چیبس
چیبسها میان وعده های کاملی هستن، این مسئله اونا را در رژیم روزانه غذاییمون بسیار خطرناک میکنه ، مخصوصا وقتی که با یک سس خوشمزه همراه بشه. دو اونس چیبس سیب زمینی ساده ۳۰۰ کالری داره، اگه به جای اون ذرت بو داده ساده بخورید ۲۰۰ کالری کمتر دریافت میکند.
خامه
بسیاری از دستور العمل های غذایی امروزه دارای خامه هستند، اما خامه ها مقدار زیادی چربی و کالری با خودش به همراه میارن. میتونید به جای خامه ماست های بدون چربی را که سازگاری مشابه ای دارن جایگزین کنید. با این کار مصرف چربیها را کم میکنید در حالی که پروتئین افزایش پیدا میکنه، این امر بهتون کمک میکنه برای دوره زمانی طولانی تری احساس سیری کنید.
چاشنی
وقتی کلوچه ها، پن کیک یا نان مورد علاقتون را خودتون بپزید نصف کره وشکری که در محصولات تولیدی بیرون وجود داره مصرف میکنید. همچنین میتونید سیب یا سس سیب را جایگزین کره وشکر کنید تا مصرف کالریهاتون کاهش و فیبر غذایی سالم افزایش پیدا کنه.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه