اگه اضطراب و استرس در زندگی روزانتون اختلال ایجاد کرده، این تغییرات ساده رو در شیوه زندگیتون برای درمان اضطراب در نظر داشته باشین.

اگه اضطراب و استرس در زندگی روزانتون اختلال ایجاد کرده، این تغییرات ساده رو در شیوه زندگیتون برای درمان اضطراب در نظر داشته باشین.

۱۰درمان خانگی برای تسکین اضطراب

روزایی که مضطرب هستین سه فنجان چای بابونه بنوشین
بابونه حاوی دو ماده شیمیایی آرامش بخشه : آپیجنین و لوتئولین. یه تحقیق در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا دریافت که بیماران مبتلا به اختلالات اضطراب که به مدت هشت هفته بابونه مصرف کرده بودن در مقایسه با بیمارانی که دارونما استفاده میکردن کاهش معنی داری در علائم اضطراب نشان دادن.

در طول روز ۱ تا ۳ گرم امگا ۳ دریافت کنین
شواهدی وجود داره که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکنه علائم اضطراب رو کاهش داده و روحیتون رو با کاهش سطح مواد شیمیایی استرس زایی مثل آدرنالین و کورتیزول در بدن بالا ببره. ماهی قزل آلا و ماهی تن، گردو، و تخم کتان همگی منابع عالی امگا ۳ هستن. طبق یک تحقیق دانش آموزانی که مکمل روغن ماهی دریافت کرده بودن کمتر اضطراب امتحان رو تجربه کرده بودن، با اندازه گیری عادات خوردن و خوابیدن، سطح کورتیزول و حالات ذهنیشون.

اسطو خودوس
طبق یک تحقیق افرادی که با اسانس اسطوخودوس ماساژ داده شده بودن در مقایسه با افرادی که بدون این اسانس ماساژ گرفتن بیشتر شاد بوده و کمتر اضطراب داشتن. ماساژ با اسطوخودوس میتونه حتی فشار خون بالا که عامل استرسه رو تنظیم کنه. سعی کنین این اسانس رو روی بالشتون بزنید یا چند قطره به یک فنجان آب جوش اضافه کنین و برای آرامش گرفتن استنشاق کنین. حتی میتونین چند قطره روی پوستتون بزنید و به آرومی نوازشش کنین (این از جمله چند اسانسیه که میتونه مستقیما روی پوست استفاده بشه.) عطر وانیل نیز به کاهش اضطراب کمک میکنه. طبق مطالعه ای که در مرکز سرطان اسلون کترینک انجام شد بیماران مبتلا به MRI که عطر وانیل استنشاق کرده بودن نسبت به کسانی که هوای بدون بو تنفس میکردن ۶۳ درصد کمتر اضطراب رو تجربه کرده بودن.

به رژیم غذاییتون ال-لیزین اضافه کنین
ال-لیزین یک نوع اسید آمینه و یکی از بلوکهای پیام رسان های شیمیایی مغزتونه که انتقال دهنده عصبی نامیده میشه. مطالعات نشان دادن که افرادی که مکمل ال-لیزین دریافت میکنن علائم اضطراب کمتری داشته و در سطح هورمون های استرس کاهش نشان دادن. ال-لیزین معمولا در گوشت، ماهی و حبوبات وجود داره. (مکمل خوراکیش نیز به فروش میرسه)

از خونه بیرون برین و برای ۱۵ دقیقه در معرض نور خورشید باشین
این کار بهترین و طبیعی ترین راه برای افزایش سطح ویتامین D است که علائم افسردگی و اضطراب رو کاهش میده. یه استراحت ۱۵ دقیقه ای نه تنها استرستون رواز بین میبره بلکه باعث میشه از بیرون رفتنتون بهترین استفاده رو بکنین. طبق یه تحقیق ژاپنی افرادی که ۲۰ دقیقه در جنگل پیاده روی میکنن نسبت به کسانی که در مناطق شهری پیاده روی کردن کاهش محسوسی در سطح هورمونهای استرسشون داشتن. اگه در یه منطقه شهری گیر افتادین و اطرافتون جنگل وجود نداره، برای یک پیاده روی آرامش بخش به دنبال یه پارک یا خیابون پوشیده از درخت بگردین.

۲۱ دقیقه ورزش برای کاهش علائم اضطراب کافیه
ورزش فقط احساس بهتری در شما بوجود نمیاره بلکه اندورفین رو هم در بدنتون جاری میکنه. حتی برخی محققان بر این باورند که یه نتیجه طبیعی ورزش بالا بردن حرارت بدنه که ممکنه توسط مدارهای عصبی کنترل عملکرد شناختی و خلق و خو رو تغییر بده، از جمله انتقال دهنده های عصبی که تاثیر گذار هستن میتوان سروتونین رو نام برد. محققان میگن که این امر خلق و خو رو بهتر کرده و اضطراب رو کاهش میده.

حمام داغ
یه حمام داغ همیشه آرامش بخشه و حرارت بدنتون رو که به تنظیم خلق و خو و اضطراب کمک میکنه بالا میبره. میتونین اسانس اسطوخودوس یا وانیل رو به آب حمام تا از فواید آرامش بخش این عطرها بهره ببرین.

مصرف کافئین رو قطع(یا کم) کنین
کافئین انرژی شما رو زیاد میکنه، ولی همچنین میتونه شما رو عصبی و مضطرب کنه. اگه نمیتونین کاملا قطعش کنین، سعی کنین به یه فنجان محدودش کرده یا اینکه یه نوشیدنی با کافئین کمتر و فواید بیشتر مثل چای سبز جایگزین کنین. مراقب دیگر منابع کافئین باشین مثل نوشابه، شکلات، چای و برخی داروها مثل اکسدرین یا میدول.

رژیم غذاییتون روبررسی کنین

  • کافئین، الکل، و شکر اضافی، که همگی بررسی شد اضطراب رو زیاد میکنن.
  • کمبود در منیزیم، ویتامین B12 و روی(زینک) به علائم اضطراب مرتبطه. گیاه خواران به ویژه باید مراقب مصرف B12 باشن چون فقط در محصولات حیوانی یافت میشه.
  • محققان روده ی بیمار و ناراحت رو به یک ذهن ناراحت و بیمار مرتبط میدونن، پس از خوردن غذاهایی که هضمشون سخته پرهیز کنین، غذاهای فرآوری شده، غذاهای سرخ شده و پر چربی از این دست غذاها هستن.
  • در نهایت نذارین اینقد گرسنه بشین که قند خونتون افت کنه و منجر به حمله اضطراب بشه.

مواد غذایی بخورین که به تسکین اضطرابتون کمک کنه

  • زغال اخته و هلو حاوی مواد مغذی هستن که استرس رو از بین برده و تاثیری آرام بخش داره.
  • غلات سرشار از منیزیم و تریپتوفانه، اسید آمینه ای که به بدنتون کمک میکنه سروتونین تولید کنه (سروتونین موثر در بهبود خلق و خو و آرام شدنه)
  • جو نیز تولید سروتونین رو افزایش میده و فیبر بالایی داره، که به جلوگیری از افزایش قند خون که بر خلق و خو موثره کمک میکنه.
  • آواکادو، شیر و گوشت با ویتامین B دارن به جلوگیری از مضطرب شدن کمک میکنه.
  • غذاهایی که به تنظیم و کاهش هورمون استرس و کورتیزول کمک میکنن عبارتند از غذاهای حاوی ویتامین C مثل پرتقال،اسیدهای چرب امگا ۳، و غذاهای حاوی منیزیم مثل اسفناج.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه