کلسیم یک رویکرد محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ داره. محققان نشون دادن که کسانی که از مکمل های کلسیم دار استفاده میکنن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ رو برای خودشون به نصف رسوندن. نقش کلسیم برای بدن متعدده :

کلسیم یک رویکرد محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ داره. محققان نشون دادن که کسانی که از مکمل های کلسیم دار استفاده میکنن خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ رو برای خودشون به نصف رسوندن. نقش کلسیم برای بدن متعدده : محکم کردن استخوان‌ها ، انقباض عضلات ، و انتقال بهتر اطلاعات در سیستم عصبی و غیره…

کلسیم از سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند
محققان آمریکایی به تازگی دوباره ثاب کردن که کلسیم اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ داره. بعد از تحقیق های طولانی ( ۱۰ تا ۱۶ سال ) بیشتر از ۱۳۰۰۰۰ نفر مرد و زن نشون دادن که افرادی که به طور منظم بیشتر از ۱۲۵۰ میلی گرم کلسیم استفاده میکنن ۳۵% نسبت به افرادی که کمتر از ۵۰۰ میلی گرم کلسیم استفاده میکنن ، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ رو دارن.
نتایج حتی بیشتر بر روی مردان سیگاری متمرکزه که هیچ نگرانی برای سرطان روده بزرگ دیستال ( نزدیک تر به مقعد ) ندارن.
به علاوه کسانی که در رژیم غذاییشون بیشتر از ۷۰۰میلی گرم در روز کلسیم مصرف میکنن خطر ابتلا شدنشون به این نوع سرطان ۴۸% نسبت به کسانی که اصلا استفاده از کلسیم ندارن کمتره. این به این معناست که این ماده اثر حفاظتی در روده ی بزرگ داره و قرار دادن آن در مصرف روزانه پیشنهاد میشه و مصرف زیاد آن ضرری نداره. این مطالعه به اهمیت دستورهای تغذیه ای تاکید داره. یادتون باشه که برای بزرگسالان مصرف روزانه ی کلسیم بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی گرم توصیه شده.
کلسیم در فرآورده های لبنی ( پنیر ، شیر ، ماست ، و غیره… ) و کمتر در میوه ها ، سبزیجات ، غلات و حتی آب آشامیدنی یافت میشه.
به عنوان مثال ۳۰۰ میلی گرم کلسیم ( درواقع ۴/۱ نیاز روزانه ) میتونه اینجوری تامین بشه :

۴/۱ لیتر شیر
۲ کاسه ماست
۳۰۰ گرم پنیر سفید
۳۰ گرم پنیر فشرده شده
۸۰ گرم پنیر کاممبر
۱ کیلو پرتقال
۱ عدد کلم

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه