اگه زیادی لاغر و استخوونی شدین و میخواین کمی وزن اضافه کنین، یا اینکه یه برنامه ورزشی دارین و میخواین حجم بدنتون زیاد بشه، پس باید کالری بیشتری دریافت کنین

اگه زیادی لاغر و استخوونی شدین و میخواین کمی وزن اضافه کنین، یا اینکه یه برنامه ورزشی دارین و میخواین حجم بدنتون زیاد بشه، پس باید کالری بیشتری دریافت کنین. در این مطلب به برخی از روش های سالم اشاره کردیم برای اینکه بتونین کالری بیشتری به رژیم غذاییتون اضافه کرده و در نهایت با روشی درست وزن اضافه کنین.

چگونه کالری بیشتری دریافت کنید؟

در روز ۵ تا ۶ وعده کوچیک بخورین

به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ در طول روز، وعده های غذاییتون رو به ۵ تا ۶ وعده کوچیک تقسیم کنین. اینجوری میتونین بیشتر بخورین. منتظر گرسنگی نشین و هر دو ساعت یه بار یه چیزی بخورین.

قند و چربی طبیعی به غذاتون اضافه کنین

قندها و چربی های سالمی مثل عسل، روغن نارگیل و روغن زیتون به غذاهاتون اضافه کنین. ۱ قاشق غذاخوری عسل حاوی ۵۰ واحد کالری و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد کالریه.

چگونه کالری بیشتری دریافت کنید؟

روی غذاهای مغذی تمرکز کنین

از مواد غذایی که سرشار از مواد مغذی هستن مثل غلات سبوس دار، لبنیات، پروتئین بدون چربی، و میوه و سبزیجات استفاده کنین. انجام این کار باعث میشه که بدن همه موادی که نیاز داره رو دریافت کنه تا طبق روشی درست و سالم رشد کنه.

بیشتر گوشت بخورین

گوشت حاوی چربی های طبیعیه و میتونه بهتون کمک کنه سریعتر وزن اضافه کنین. اگه گیاهخوار نیستین پس در طول روز حداقل یک بخش گوشت مورد علاقه تون رو بخورین.

چگونه کالری بیشتری دریافت کنید؟

از مصرف کالری های خالی پرهیز کنین

خیلی از افراد تحت تاثیر این اشتباه هستن که با خوردن غذاهای ناسالمی مثل سرخ کردنی ها، فست فودی ها و غذاهای شیرین وزن اضافه میکنن. اما این غذاها حاوی کالری های خالی بوده و مواد مغذی مورد نیازتون رو فراهم نمیکنن.

همیشه تنقلات سالم داشته باشین

تنقلات سالمی مثل آجیل، میوه خشک و پنیر با خودتون همراه ببرین تا هر وقت احساس گرسنگی کردین بخورین. این تنقلات حاوی چربی های سالم بوده و میزان مصرف کالری شما رو بالا میبرن.

چگونه کالری بیشتری دریافت کنید؟

مایعاتی که کالری بالا دارن بنوشین

ممکن نیست که در طول روز دائما در حال خوردن باشین، پس وقتی گرسنه نیستین مایعات مغذی و پرکالری بنوشین. مثل انواع اسموتی میوه، میلک شیک که حاوی موز، انبه، آواکادو و دانه کتان هستن.

در بشقاب بزرگتری غذا بخورین

این ترفند ذهنی بهتون کمک میکنه که بیشتر غذا بخورین. وقتی در یه بشقاب بزرگ غذا میخورین احتمالش بیشتر که غذای بیشتری درخواست کنین و در هر وعده غذایی بیشتر بخورین.

چگونه کالری بیشتری دریافت کنید؟

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه