زودتر بیدار شین: شبها زودتر به رختخواب برین (حدود ۱۰ یا ۱۱ شب حتی اگه خوابتون نمیاد). شاید در حال تماشای تلویزیون یا گشت زدن در اینترنت باشین اما سعی کنین این عادات رو اوایل شب انجام بدین تا دیر یا زود صبحا زود بیدار شین.

زودتر بیدار شین: شبها زودتر به رختخواب برین (حدود ۱۰ یا ۱۱ شب حتی اگه خوابتون نمیاد). شاید در حال تماشای تلویزیون یا گشت زدن در اینترنت باشین اما سعی کنین این عادات رو اوایل شب انجام بدین تا دیر یا زود صبحا زود بیدار شین.

ساعت زنگدارتون رو دور از دسترس قرار بدین: منطق پشت این کار اینه که اگه ساعتتون رو درست کنار تختتون بذارین، وقتی که زنگ میخوره دکمه خاموش یا اسنوزشو فشار میدین. هیچوقت دکمه اسنوز(چرت) رو فشار ندین. اگه ساعت ازتون دور باشه مجبور میشین از رختخواب بلند شین و خاموشش کنین، اینجوری کمتر به رختخواب برمیگردین. از زنگ ساعتی که عصبانیتون میکنه استفاده نکنین، زنگهای مختلف رو امتحان کنین تا یه زنگ خوب پیدا کنین.

چگونه سحرخیز شوید؟

پرده ها رو کنار بزنین: اجازه بدین نور خورشید درون اتاقتون جاری بشه. وقتی زنگ ساعت رو خاموش کردین بلافاصله از رختخواب بیرون بیاین. خودتون رو مجبور کنین که بلند شین. یه کار انجام بدین تا سرتون گرم بشه و وسوسه نشین که به رختخواب برنگردین. مثل مسواک زدن یا چای درست کردن.

به خودتون پاداش بدین: یه فنجان چای یا یه صبحونه خوشمزه میتونه پاداشی سالم و لذت بخش باشه برای اینکه سروقت بیدار بشین. بعد از اینکه بیدار شدین فعالیت هایی که از انجام دادنشون در طول روز لذت میبرین رو به طور منظم برنامه ریزی کنین. این فعالیت ها میتونه یوگا یا مدیتیشن باشه یا پیاده روی در فضای باز.

منبع: نوین زی

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه