از پودر زردچوبه گرفته تا هویج و شکلات تلخ، همگی می توانند به حفظ تناسب اندام و سلامتی ما در زمستان کمک کنند.

از پودر زردچوبه گرفته تا هویج و شکلات تلخ، همگی می توانند به حفظ تناسب اندام و سلامتی ما در زمستان کمک کنند.

دکتر سونیا نارانگ (متخصص تغذیه) یک لیست عالی از مواد غذایی مفید برای ما آماده کرده که با مصرف آنها بتوانیم با بیماری هایی که در زمستان شیوع پیدا می کنند مبارزه کنیم:

winter-foods_759

ریشهماکا: این گیاه در هند به عنوان یک داروی سنتی استفاده می شود. این ریشه انرژی و توانایی بدن را بهبود داده و سیستم ایمنی را برای مبارزه با عفونت ها تقویت کرده و قدرت باروری را افزایش می دهد.

زردچوبه: این مورد به خاطر فوایدش در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد شهرت جهانی پیدا کرده است. زردچوبه مثل یک عامل ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدقارچ عمل کرده و به تقویت عملکرد کلی سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بهتر است آن را با شیر گرم ترکیب کرده و بنوشید.

دانهچیا: این دانه ی مقوی منبع عالی پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد معدنی مهم است. بهتر است آن را در طول شب خیس کرده و صبح روز بعد مصرف کنید.

هویج: این سبزی ریشه ای حاوی بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A کلید تغذیه در عملکرد سیستم ایمنی بوده و از ما در برابر عفونت ها محافظت کرده و با سالم نگه داشتن ریه های ما خطر ابتلا و مدت زمان بیماری تنفسی را کاهش می دهد. این ماده غذایی برای محافظت از پوست در برابر پیری فوق العاده است.

سیر: از این ماده غذایی برای هزاران سال در درمان بیماری ها استفاده می شده. در سیر ماده ای به نام allicin وجود دارد که با خواص دارویی قوی خود با بیماری سرماخوردگی و سرفه مبارزه می کند.

رازیانه: این ماده غذایی بیشتر از یک ویژگی منحصر به فرد دارد. رازیانه کالری کمی داشته و حاوی مقدار زیادی anethole (ماده مغذی گیاهی) است که به افزایش پاسخ ایمنی بدن کمک می کند.

ریشه چغندر: این ریشه سرشار از فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان هاست که از سیستم ایمنی بدن در برابر رادیکال های آزاد مخرب (که به سلول های سالم و DNA آنها صدمه می زند) محافظت می کنند.

شکلات تلخ: شکلات های تلخ مبتنی بر کاکائو یکی از بهترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان ها، آهن، منیزیم و زینک هستند. زینک ماده معدنی مهمی برای عملکرد سیستم ایمنی است.

منبع: نوین زی

Share the post "چگونه در زمستان سلامتیمان را حفظ کنیم؟"

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • E-mail

Related posts:

  1. چگونه از پوست در فصل زمستان مراقبت کنیم؟
  2. چگونه از خوردن غذاهای ناسالم در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟
  3. چگونه از خشکی لب در زمستان جلوگیری کنیم؟
  4. چگونه ظرف های سوخته را تمیز کنیم؟
Tweet چگونه در زمستان سلامتیمان را حفظ کنیم؟ - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه