دلتون میخواد وزن کم کنین اما قادر به پرداخت هزینه باشگاه نیستین؟ یا شایدم وقت رفتن به باشگاه رو ندارین!! بهتره بدونین جای درستی قرار دارین…

دلتون میخواد وزن کم کنین اما قادر به پرداخت هزینه باشگاه نیستین؟ یا شایدم وقت رفتن به باشگاه رو ندارین!! بهتره بدونین جای درستی قرار دارین… هر کسی میتونه بدون باشگاه رفتن و صرف هزینه های زیاد وزن کم کنه! فقط باید عزم و اراده داشته باشین و برای خودتون هدف بذارین.

چگونه بدون رفتن به باشگاه وزن کم کنید

  1. اول از همه مطمئن شین که بدن و ساختار استخوانیتون رو میشناسین. “استخوانی بودن”برای وجود نداره و برخی افراد استخوان بندی درشتی دارن.
  2. هر روز صبحونه بخورین. شاید شما هم شنیده باشین که صبحونه مهمترین وعده غذایی در روزه، که کاملا هم درسته… صبحونه خوردن سوخت و سازتون رو افزایش میده و میتونین در طول روز به خوبی کار کنین، بدین ترتیب در طول روز بیشتر هشیار و آماده خواهید بود.
  3. هر صبح کمی ورزش سبک انجام بدین. خیلی بهتره که صبح زود ورزش کنین چون احساس خیلی بهتری درباره خودتون خواهید داشت. اگه دوست داشته باشین میتونین بعدا هم در طول روز ورزش کنین اما ممکنه ۱۰۰ تا دلیل برای خودتون بیارن که انجامش ندین! برخی از این ورزشهای سبک عبارتند از: هولا هوپ، دراز و نشست، بشین و پاشو، پرش، بالا و پایین رفتن از پله ها و رقص. اگه میخواین یه قدمی به جلو بردارین میتونین ۲۰ دقیقه در روز بیرون از خونه پیاده روی کنین.
  4. سعی کنین خودتون رو با انجام کارای خونه مشغول کنین. تمیز کردن خونه به کاهش وزن کمک کرده و خونتون هم مرتب تر به نظر خواهد رسید.
  5. سعی کنین خودتون رو سرگرم کنین تا حوصلتون سر نره. وقتی ما حوصلمون سر میره فکر میکنیم که گرسنه هستیم. خرید کنین،با دوستتون بیرون برین یا هر چیز سرگرم کننده دیگه انجام بدین تا ذهنتون از غذا خوردن دور بشه.
  6. بیش از اندازه تنقلات نخورین. اگه احساس گرسنگی میکنین، میوه بخورین یا…. هر چیزی که سالمه و پر از چربی و کالری نیست.
  7. در طول روز حتما میوه بخورین. میوه خوردن برای رنگ پوست و اعتماد به نفستون خیلی خوبه! به این ترتیب سالم تر میشین و پوستتون رنگ طبیعی خودش رو پیدا کرده و درخشان تر خواهد شد. در نهایت احساس بهتری درباره خودتون پیدا میکنین و دیر یا زود اعتماد به نفستون بیشتر میشه.
  8. به جای اینکه همیشه رانندگی کنین یا با اتوبوس و تاکسی نقل مکان کنین پیاده روی کنین! اگه از جایی که میخواین برین خیلی دور هستین، پس مجبورین که رانندگی کنین یا با اتوبوس و تاکسی برین. اما اگه شما فقط ۵،۱۰،۱۵،۲۰ دقیقه با جایی که میخواین برین فاصله دارین پس پیاده روی کنین. شاید اولاش احساس تنبلی کنین اما باید به خودتون فشار بیارین تا انجامش بدین.
  9. شما باید خودتونو درمان کنین، اما سوال اینکه که “چطوری؟” مثلا در طول روز تنقلات ناسالم نخورین. فقط زمانهایی میتونین از این مواد غذایی استفاده کنین که کار خوبی انجام دادین و میخواین به خودتون پاداش بدین. مثلا تمام هفته رو سخت کار کردین یا درس خوندین و امتحانات زیادی رو پشت سر گذاشتین وحالا میتونین استراحت کنین. تولدها، مهمانی شام، دورهمی های خانوادگی و…. از مواردی هستن که میتونین از این نوع مواد غذایی بخورین.
  10. در یه زمان مشخص به رختخواب برین. شبها دیروقت به رختخواب نرین، زمانی که حس کردین وقت مناسبیه بخوابین.
  11. خودتون رو آخر هر هفته یا آخر هر ماه وزن کنین و پیشرفتتون رو ببینین. وقتی دو هفته این برنامه رو حفظ کنین جزیی از امور روزانتون میشه.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه