آیا اطرافیان شما هم از استرس کاری یا خستگی عاطفی شکایت می کنند؟

آیا اطرافیان شما هم از استرس کاری یا خستگی عاطفی شکایت می کنند؟

سلامت روحی اغلب بعد از سلامت جسمی مطرح می شود. اما مسئله ای که خیلی از افراد نمی دانند این است که در سال ۲۰۲۰، بیماری های روحی دومین علت مرگ و میر (بعد از بیماری قلبی) مردم کره ی زمین خواهد شد. تست سلامت روحی شما چه می گوید؟ اجازه دهید یک تست ساده بگیریم.

آیا به سختی می توانید افکار منفی را دور کنید؟
آیا کنار آمدن با شرایط سخت برایتان طاقت فرساست؟
آیا واگذاری وظایف ناگهانی یا رفتارهای خاص رئیستان باعث از دست دادن روحیه یتان می شود؟
آیا وقتی استرس دارید تنها با خوردن خوراکی های مختلف آرام می شوید؟
اگر جوابتان به بیشتر این سوالات مثبت است، پس باید یک چکاپ کامل روحی انجام دهید! سلامت روحی به این معنی است که در همه ی روزهای زندگی خود بتوانید عملکرد خوبی داشته و چالش های ناگهانی باعث سقوط شما نشوند. ما در این باره با دکتر Rajesh Goyal (مشاوره روانپزشکی) صحبت کرده ایم، تا درباره روش های حفظ سلامت روحی بیشتر برای ما توضیح دهد:

حفظ یک روتین منظم
یک روتین روزانه تهیه کنید، از تعیین زمان بیدار شدن تا زمان غذاخوردن و خوابیدن. کسانی که از یک روتین منظم پیروی می کنند از نظر عاطفی و جسمی سالم تر هستند.

روتین

ورزش کردن برای ۵ بار در هفته
این روش برای درمان بیماری های مختلف موثر است. حتما حداقل هفته ای ۵ بار ورزش کنید. فعالیت جسمی یکی از علل سلامت روحی است، زیرا هر تمرین ورزشی باعث رها شدن هورمون های شادی در بدن می شود.

تعادل در رژیم غذایی
مصرف وعده های غذایی متعادل شامل ۵ واحد میوه و سبزی در روز می شود. همچنین آب نارگیل وموز سرشار از پتاسیم بوده و به بالا بردن روحیه کمک می کنند. شکلات تلخ هم برای بهبود خلق و خو عالیست.

داشتن یک سرگرمی
شاید در طول هفته به خاطر کار و تعهدات شخصی زمانی برای خودتان نداشته باشید، اما حداقل نیم ساعت از روز در طول هفته را باید برای کاری که دوست دارید اختصاص دهید. این کار می تواند چیزهای ساده ای مثل گوش دادن به موسیقی، کتاب خواندن یا حتی رفتن به مکانی جالب باشد.

خانواده

وقت گذرانی با افراد مورد علاقه
خیلی مهم است که روابط عاطفی قوی با اطرافیانتان (خانواده، دوستان و همکاران) داشته باشید. این امر که روحیه خوب تا حد زیادی با کیفیت روابط شخصی مرتبط می باشد، یک حقیقت ثابت شده است.

فراموش کردن گجت ها
گجت ها (موبایل، تبلت، لپ تاپ و…) بزرگترین علت حواس پرتی ما در دنیای امروز هستند. این وسایل ما را از تعامل با دیگران بازداشته و بسیاری از زمان بیداری ما را اشغال می کنند. حتما یک ساعت قبل از خواب این وسایل را کنار گذاشته و استفاده از آنها را در طول روز محدود کنید.

منبع: نوین زی

Share the post "چند نکته ی مهم برای حفظ سلامت روحی"

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • E-mail

Related posts:

  1. سلامت روحی خود را تست کنید (تست روانشناسی)
  2. ۴۰ نکته کلیدی درباره سلامت دندان ها
  3. سلامت عاطفی چیست؟ (بخش اول)
  4. روش هایی برای سلامت قلب
Tweet چند نکته ی مهم برای حفظ سلامت روحی - تصویر 3
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه