چاقی یه بیماری همه گیر است. اضافه وزن یا چاقی باعث میشه ما در معرض ابتلا به چندین بیماری قرار بگیریم، از جمله بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان، سکته مغزی، بیماری کیسه صفرا، آرتروز و اختلالات تنفسی.

چاقی یه بیماری همه گیر است. اضافه وزن یا چاقی باعث میشه ما در معرض ابتلا به چندین بیماری قرار بگیریم، از جمله بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان، سکته مغزی، بیماری کیسه صفرا، آرتروز و اختلالات تنفسی. خطر ابتلا به این بیماری ها وقتی چربی ها دور شکم جمع میشه خیلی بیشتر میشه.

خیلی از افراد هم وجود دارن که وزنشون طبیعیه اما در سوخت و ساز بدنشون مشکل دارن و همین باعث میشه چربی ها دور شکم جمع بشن. چربی زیر پوستی در این افراد باعث میشه چاق به نظر برسن. در مردان چربی ها دور شکم، سینه و شانه ها ذخیره شده و در زنان در باسن و ران که همین امر باعث میشه ظاهرشون گلابی شکل بشه.

چاقی یکی از اصلی ترین نگرانی ها در بین مردمه. تنها روش از بین بدن چربی دور شکم کاهش مصرف تعداد کالری و افزایش سطح فعالیته. فعالیت بدنی سلامتی رو بهبود داده و چربی شکم رو هم از بین میبره.

چاقی

چه عواملی باعث ایجاد چربی دور شکم میشه:

افزایش وزن
مصرف مواد غذایی که چربی و کالری زیادی دارن.

ورزش نکردن
کسانی که سبک زندگی بی تحرکی دارن کالری زیادی نمیسوزونن.

بالا رفتن سن
بیشتر افرادی که اضافه وزن دارن مسن هستن چون با بالا رفتن سن ماهیچه ها از بین میرن.

استرس
استرس میتونه باعث پرخوری و در نهایت چاقی بشه.

ورزش

چطور میتونیم چربی دور شکم رو کاهش بدیم:

زمان بندی
هر روز در یک زمان مشخص صبحانه بخورین. اگه آخر هفته ها دوست دارین بیشتر بخوابین، به محض بیدار شدن صبحانه بخورین.

خواب
سعی کنین به اندازه کافی بخوابین. بیشتر بزرگسالان حداقل به ۷ ساعت خواب در روز نیاز دارن تا بدنشون عملکرد درستی داشته باشه.

قانون ۱۰۰۰۰ گام در روز
یک گام شمار تهیه کرده و سعی کنین هر روز تعداد قدم هاتون رو زیاد کنین. البته میتونین اپلیکیشن های رایگانی که در دسترس هستن دانلود کرده و ازشون بهره ببرین.

یه بطری آب همراهتون داشته باشین
روزانه ۸ لیوان آب بنوشین و وقتی بیرون میرین یه بطری آب همراهتون باشه.

جداسازی ممنوع
فعالیت ها و ورزش هایی انجام بدین که ناحیه میانی بدنتون رو هم درگیر کنه و فقط روی یه قسمت از بدن متمرکز نباشه. مثلا رقص یکی از این فعالیت هاست.

بهبود وضعیت بدن
وضعیت بدنی مناسب هم جریان خون و هم تنفس رو بهبود میده، که این دو برای دریافت مواد مغذی مهم هستن.

آب هندوانه
خیلی ها میگن، هندوانه حاوی ۸۲ درصد آبه، که همین امر بهتون کمک میکنه مدت زمان بیشتری سیر بمونین و سدیم اضافی موجود در بدن هم از بین بره.

هندوانه

در کنار تغییر در رژیم غذایی و ورزش کردن، برای از بین بردن چربی شکم به تغییرات رفتاری هم نیاز دارین. این امر میتونه شامل تعیین اهداف معقول هفتگی یا ماهانه باشه، مثلا مقدار ورزش یا مقدار وزنی که باید طی اون مدت کم کنین و جایزه ای (هر چیزی به جز خوراکی!) که بابت رسیدن به این اهداف باید برای خودتون در نظر بگیرین. میتونین در کنار متخصص تغذیه از یه متخصص رفتاری هم در این زمینه کمک بگیرین.

منبع: نوین زی

Share the post "هفت روش برای سوزاندن چربی شکم"

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • E-mail

Related posts:

  1. ۲۰ دقیقه ورزش روزانه برای آب کردن چربی شکم الزامی است
  2. چربی سوزی بیشتر با ورزش قبل از صبحانه
  3. ۹ تغییر سالم در زندگی برای چربی سوزی
  4. چرا چربی‌های شکم تان آب نمی‌شوند؟
Tweet هفت روش برای سوزاندن چربی شکم - تصویر 4
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه