استرس همه جا با ماست، وقتی تو خیابون راه میریم، وقتی رانندگی میکنیم، توی مهمونی یا تصمیم گیری های مهم و … پس کسی نیست که استرس نداشته باشه!

استرس همه جا با ماست، وقتی تو خیابون راه میریم، وقتی رانندگی میکنیم، توی مهمونی یا تصمیم گیری های مهم و … پس کسی نیست که استرس نداشته باشه!

اکثر کارشناسان میگن رژیم غذایی بد و نامناسب دلیل غالب استرسه. اگرچه ما میتونیم با بهبود رژیم غذایی استرس رو از بین ببریم.

چای گیاهی: چای سیاه یا انواع چای گیاهی مثل چای بابونه، چای یاسمین، چای ریحان و … باعث بهبود خلقو خو میشن. این گیاهان مثل دارو عمل کرده و ذهنمون رو آروم میکنن.

ماهی: ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است و ویتامین های مهم B6 و B12 داره. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین ماده هایی است که در تولید سروتونین دخیل بوده و کمبود آن به افسردگی منجر می شود. غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی روی هستن که باعث رهایی از استرس میشن.

ماهی-3

بروکلی: این سبزی جادویی عمل میکنه و میتونین به پاستا، برنج، سالاد یا انواع سرخ کردنی ها اضافه اش کنین. اما ایا میدونستین این سبزی خواص خوبی هم برای استرس داره؟ بروکلی سرشار از ویتامین های B و اسیدفولیک است. اسیدفولیک به رهایی از استرس، اضطراب، وحشت و حتی افسردگی کمک میکنه. همچنین محتوی فیبر زیادی داره که به درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر کمک میکنه.

سیر: این ماده غذایی تنش و استرس ور از بین برده و سطح گلوکز رو در بدن کاهش میده. اگه درباره مصرف سیر توی رژیم غذایی مطمئن نیستین میتونین ترشی اون رو امتحان کنین. ترشی سیر مزه خوبی داره و با برنج عالی میشه. سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و استرس رو تسکین میده.

سیر

 

منبع: نوین زی

Tweet هشت ماده غذایی که استرس را تسکین می دهد (بخش دوم) - تصویر 3
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه