استرس همه جا با ماست، وقتی تو خیابون راه میریم، وقتی رانندگی میکنیم، توی مهمونی یا وقتایی که داریم تصمیم میگیریم

استرس همه جا با ماست، وقتی تو خیابون راه میریم، وقتی رانندگی میکنیم، توی مهمونی یا وقتایی که داریم تصمیم میگیریم و … پس کسی نیست که استرس نداشته باشه!

اکثر کارشناسان میگن رژیم غذایی بد و نامناسب دلیل غالب استرسه. اگرچه ما میتونیم با بهبود رژیم غذایی استرس رو از بین ببریم.

و اما لیستی از مواد غذایی که میتونن استرس رو کاهش بدن:

ماست: این ماده غذایی خیلی سبکه و به راحتی هضم میشه. متخصصان میگن ماست یا لبنیات دیگه سرشار از ماده ای به نام تیروزین هستن که سطح سروتونین در مغز رو افزایش میده. اگه ماست ساده رو دوست ندارین، میتونین از ماست هایی با طعم توت فرنگی، انگور سیاه، انبه و … میل کنین.

شکلات تلخ: ماده ی خاصی توی این نوع شکلات وجود داره که سطح هورمون استرس در بدن رو کاهش میده. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به شکل فلاونوئیدها ظاهر میشن. این فلاونوئیدها در شکلات تلخ زیاد هستن و میتونن خلق و خو رو بهبود بدن. علاوه بر این شکلات غریزه جنسی رو هم زیاد میکنه.

شکلات

مرکبات: هر میوه ای که انتخاب کنین خوبه، چون میوه ها حاوی قند طبیعی هستن که ذهنتون رو بدون استرس میکنه. مرکبات بهترین گزینه هستن. در کنار وجود قند طبیعی ، میوه برای بدن هم مفیده. فقط کافیه یه وعده میوه بخورین تا توی سطح انرژیتون تفاوت مثبتی حس کنین.

بادام: بادام نه تنها باعث براق شدن موها میشه، بلکه برای رهایی از استرس هم عالیه. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های B2 و E و منیزیم و روی است. ویتامین های B و منیزیم در تولید سروتونین دخیل بوده و به تنظیم خلق و خو و رهایی از استرس کمک میکنن. روی هم با برخی اثرات منفی استرس مبارزه کرده و ویتامین E هم رادیکال های آزاد که باعث استرس و بیماری های قلبی میشن از بین میبره.

بادام

ادامه داره…

منبع: نوین زی

Tweet هشت ماده غذایی که استرس را تسکین می دهد (بخش اول) - تصویر 3
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه