60 درصد بدن شما از آب تشکیل شده. رطوبت مناسب به تولید بزاق، نرم نگه داشتن مفاصل و دفع مواد زائد بدن کمک میکنه. آب همچنین به گردش مواد مغذی و هضم غذاها کمک میکنه.

میزان آب لازم برای نوشیدن روزانه

۶۰ درصد بدن شما از آب تشکیل شده. رطوبت مناسب به تولید بزاق، نرم نگه داشتن مفاصل و دفع مواد زائد بدن کمک میکنه. آب همچنین به گردش مواد مغذی و هضم غذاها کمک میکنه.

نوشیدن مقدار مناسبی آب به طور روزانه برای سلامتی شما ضروریه. از دست دادن حداقل یک درصد از آب بدن میتونه باعث خستگی بشه و توانایی بدن شما برای تنظیم دما و ضربان قلب رو تحت تاثیر قرار می ده.

طبیعیه که در طول روز مقداری از آب بدن خود رو از طریق ادرار، عرق کردن و یا اشک ریختن از دست بدین. شما میتونین آب بدن خود رو دوباره از طریق مواد غذایی و نوشیدنی ها مثل شیر، سوپ و آب میوه تامین کنین.

نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه، نوشابه و چای منابع خوبی از آب نیستن زیرا کافئین یک ادرارآور هست که باعث می شه بدن شما به جای حفظ آب، اون رو از دست بده.

میوه ها و سبزیجات مقدار کمی از آب بدن رو تامین میکنن.

کارشناسان معتقدن که هیچ فرمولی برای تعیین دقیق مقدار آبی که هر شخص نیاز داره، وجود ندارد. به طور کلی مردان باید حدود ۱۳ فنجون آب در روز مصرف کنن و زنان باید ۹ فنجون آب در روز بنوشن. با این حال اگه شما ورزش میکنین و یا فعالیت هایی که باعث عرق کردنتون میشه مثل باغبونی، کار در حیاط، پیاده روی زیاد و یا غیره انجام میدین، باید حدود ۱۱ یا ۱۲ الی ۲۱ یا ۲۲ فنجون آب برای جبران آب از دست داده از طریق تعریق بنوشین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه