تحقیقات مختلف نشان داده اند که وضعیت سلامتی شکم تاثیر زیادی روی سلامتی عمومی ما دارد.

تحقیقات مختلف نشان داده اند که وضعیت سلامتی شکم تاثیر زیادی روی سلامتی عمومی ما دارد.

پس وقتی شکم ما در وضعیت مناسبی باشد، سیستم ایمنی، وزن و سیستم گوارشی بهتری هم خواهیم داشت. پس اگر شما مشکلات زیادی را در شکم خود تحمل می کنید، این پنج ماده را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

ساقه کلم بروکلی
ساقه کلم بروکلی همانند تره فرنگی، پوست سیب و مارچوبه حاوی فیبر محلول است که این ماده برای حفظ عملکرد دستگاه گوارش ضروریست.

زنجبیل
زنجبیل سیستم گوارش را تحریک کرده و به ما کمک می کند از شر باد شکم های آزار دهنده خلاص شویم.

زنجبیل

حبوبات
حبوبات به خصوص لوبیا سیاه و عدس، منبع عالی فیبر محلول هستند. باکتری های سالم در روده فیبر را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل کرده که این ماده خواص درمانی قابل توجهی از جمله انرژی دادن به سلول های دستگاه گوارش دارد.

آناناس
آناناس معده را تسکین داده و حاوی آنزیم گوارشی خاصی به نام bromelain است، که باعث شکستن پروتئین ها شده و هضم و جذب مواد مغذی را آسان می کند. این آنزیم همچنین خواص ضدالتهابی داشته که در کاهش درد و ناراحتی معده مفید است.

pineapple

ماست
برخی ماست ها حاوی باکتری هایی هستند که می توانند حرکات روده را افزایش داده و به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک کنند. ماست را در وعده های غذایی به طور منظم مصرف کرده و از خرید ماستی که شکر دارد خودداری کنید.

منبع: نوین زی

Share the post "مواد غذایی مفید برای بهبود سلامت روده و دستگاه گوارش"

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • E-mail

Related posts:

  1. ۶ مکملی که برای سلامت دستگاه گوارش به آنها نیاز دارید
  2. لازانیا بادنجان،غذایی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش
  3. مواد غذایی فوق العاده مفید برای سلامتی کلیه ها
  4. برای افزایش سلامت روده‌ها این ۵ ورزش را فراموش نکنید
Tweet مواد غذایی مفید برای بهبود سلامت روده و دستگاه گوارش - تصویر 3
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه