مقدار ویتامین A : صد گرم سیب زمینی شیرین ۱۴۱۸۷ IU (یکای بین المللی) داره. حتی مقدار کمی سیب زمینی شیرین نیاز روزانه شما به ویتامین A رو تامین میکنه.

مقایسه سیب زمینی شیرین در برابر سیب زمینی سفید

سیب زمینی شیرین
مقدار کالری: ۱۰۰ گرم سیب زمینی شیرین حاوی ۸۶ واحد کالریه
مقدار فیبر: ۳ گرم

مقدار کربوهیدرات: ۱۰۰ گرم سیب زمینی شیرین حاوی ۲۰ گرم کربوهیدراته.

مقدار ویتامین A : صد گرم سیب زمینی شیرین ۱۴۱۸۷ IU (یکای بین المللی) داره. حتی مقدار کمی سیب زمینی شیرین نیاز روزانه شما به ویتامین A رو تامین میکنه. سیب زمینی شیرین همچنین یکی از منابع مغذی بتاکاروتن است. مصرف ویتامین A برای سلامتی بینایی، سیستم ایمنی و پوست مفیده.

مقدار ویتامین C (سی) : ۲٫۴ میلی گرم

مقدار پتاسیم: ۳۳۷ میلی گرم

نتیجه: واضحه که سیب زمینی شیرین برنده است، چون نه تنها نسبت به سیب زمینی سفید بتاکاروتن بیشتری داره، بلکه ۴۰۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A رو هم تامین میکنه. سیب زمینی شیرین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین (anthocyanins) و اسپارامین (sporamins) است. همچنین حاوی مقدار کالری کمتر و فیبر بیشتره، و دارای شاخص قند خون پایین تریه، به این معنا ک�� سریع قند خون رو افزایش نمیده.
سیب زمینی سفید
مقدار کالری: ۱۰۰ گرم سیب زمینی سفید حاوی ۷۷ کالریه.
مقدار فیبر: ۲٫۲ گرم

مقدار کربوهیدرات: ۱۰۰ گرم سیب زمینی سفید حاوی ۱۷ گرم کربوهیدراته.

مقدار ویتامین A : دو ۲ IU (یکای بین المللی)

مقدار ویتامین C : صد گرم سیب زمینی سفید حاوی ۱۹٫۷ میلی گرم ویتامین C است. مصرف ویتامین C سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه.

مقدار پتاسیم: ۱۰۰ گرم سیب زمینی سفید حاوی ۴۲۱ میلی گرم پتاسیم است. وقتی حرف مواد معدنی به میون میاد، سیب زمینی سفید بهترین گزینه است چون سرشار از پتاسیم و آهن است.

نتیجه: سیب زمینی سفید همه جوره قابل پخت بوده و نسبت به سیب زمینی شیرین ارزان ترن. اگه با پوست، و بدون اضافه کردن نمک، کره یا پنیر طبخ بشن، سالم تر از اون چیزی هستن که فکر میکنین.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه