بازگشت گوشت و تخم مرغ به منوی غذایی ما به این معنی نیست که با سبزیجات بشقاب ما رقابت کنند و جای بیشتری بگیرند.

بازگشت گوشت و تخم مرغ به منوی غذایی ما به این معنی نیست که با سبزیجات بشقاب ما رقابت کنند و جای بیشتری بگیرند.

مصرف چه مقدار پروتئین بیش از حد است؟

اما مصرف چه مقدار پروتئین سالم است؟
به گفته ی متخصص تغذیه ی طبیعی “کثی مندوزا جونز”: پروتئین عنصری ضروری برای ساخت و ساز و ترمیم بدنه وهمچنین به عنوان بلوک های انتقال دهنده ی عصبی در بدن ما عمل میکنه.
پروتئین برای ترکیب و بافت بدن، سیستم ایمنی، تولید آنزیم و DNA، و داشتن بافتی سالم بسیار مهمه.
پروتیئن بیش از حد بخصوص پروتئین حیوانی، میتونه باعث افزایش چربیهای اشباع شده و کلسترول در بدن بشه، به علاوه طبق تحقیقات اخیر دانشگاه کالیفرنیا رژیم غذایی با پروتئین بالا طول عمر رو کاهش داده و احتمال خطر ابتلا به سرطان را افزایش میده.
یک تصور غلط رایج وجود داره که تنها منبع دریافت پروتئین از منابع حیوانی بدست میاد، اما طبق نظر مندوزا یک رژیم غذایی سالم مملو از پروتئین باید پر از گیاهان متنوع (مانند آجیل و بذر گنه گنه) و همچنین غذاهای حیوانی باشه.
طبق گفته ی مندوزا، در اینجا نگاهی میندازیم به اینکه یک روز پروتئینی چگونه به نظر میرسه:
صبحانه: ۱-۲ عدد تخم مرغ(برای زنان)، ۲ عدد تخم مرغ به اضافه ی آجیل یا ماست (برای مردان)
ناهار: یک عدد سینه مرغ به همراه مقدار کمی دانه های غنی از پروتئین(جو،گندم و…) (برای زنان) یک عدد سینه مرغ به همراه بذر گنه گنه + پنیر فتا(برای مردان)
میان وعده: یک تا دوقاشق غذاخوری آجیل
شام: ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم ماهی سرخ شده یا ۱۵۰ گرم مرغ یا گوشت (برای زنان) یا ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم ماهی سرخ شده یا ۲۰۰ گرم مرغ یا گوشت (برای مردان)
مندوزا ادامه میده: مصرف پروتئین به تنهایی در بلند مدت نمیتونه سالم باشه، با اینکه ممکنه راه سریعی برای کاهش وزن به نظر برسه. اما ما برای اینکه بدنی سالم با انرژی پایداری داشته باشیم نیاز به یک رژیم غذایی متعادل داریم.
اگر شما انواع پروتئین رو در هر وعده ی غذایی و در ۱-۲ میان وعده هر روز در کنار رژیم متنوعی مملو از مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، آجیل، چربی های سالم، و نوشیدن مقدار زیادی آب مصرف میکنید، پس خیلی عالیه.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه