لوبیا سبز شاید کمی تلخ باشه اما منبعی عالی از فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذیه. در این مقاله تعدادی از فواید لوبیا سبز رو براتون میگیم:

لوبیا سبز شاید کمی تلخ باشه اما منبعی عالی از فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذیه. در این مقاله تعدادی از فواید لوبیا سبز رو براتون میگیم:

فواید لوبیا سبز

بهبود سلامت قلب
لوبیا سبز LDL یا سطح کلسترول بد رو پایین میاره ، و بنابراین سلامت قلب رو بهبود میده و خطر ابتلا به حمله قلبی رو کاهش میده. لوبیا سبز حاوی فیبر، اسیدفولیک و پتاسیمه که از بروز عوارض قلبی هم جلوگیری میکنه.

بهبود جریان خون
آهن موجود در این لوبیا تولید هموگلوبین بدنتون رو افزایش داده و به خونتون اجازه میده تا اکسیژن بیشتری در بدنتون حمل کنه.

استخوان ها رو قوی تر میکنه
لوبیا سبز حاوی کلسیم و فسفره، هر دوی اینها به قوی تر شدن استخوان هاتون کمک میکنن.

هضم بهتر
این لوبیا دارای خواص ملین هست که هضم رو بهتر میکنه. همچنین سموم رو از بدنتون خارج کرده و به پیشگیری از سندرم تحریک روده بزرگ کمک میکنه.

مفید برای بیماران دیابتی
لوبیا سبز شاخص قند خون کمی داره به طوری که بیماران دیابتی میتونن این لوبیا رو بخورن. همچنین حاوی گلیکونیوترینت (glyconutrients) است که بهتون کمک میکنه تا سطح قندتون تنظیم بشه.

ذهنتون رو آروم میکنه
خواص کاهندگی قند خون لوبیا سبز اعصابتون رو آرام کرده، اضطراب و استرستون رو کاهش میده و با تحت کنترل درآوردن مغز سلامت ذهن رو بهبود میده.

سرشار از مواد مغذی
لوبیا سبز دارای ویتامین های A، B و K به اضافه مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، فولات و پتاسیمه.

توصیه شده برای زنان باردار
اسید فولیک در این لوبیا به پیشگیری از نقایص هنگام تولد جنین کمک میکنه و ویتامین K موجود در اون رشد جنین رو بهتر میکنه. مواد مغذی زیادش به زنان باردار کمک میکنه تا کمبودهای تغذیه ایشون رو جبران کنن.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه