این دانه ی کوچیک و سبز رنگ ارزش غذایی بالایی داره. ما بهتون میگیم که چرا باید اون رو بخشی از رژیم غذاییتون کنین.

این دانه ی کوچیک و سبز رنگ ارزش غذایی بالایی داره. ما بهتون میگیم که چرا باید اون رو بخشی از رژیم غذاییتون کنین.

سلامتی قلب: یک چهارم فنجان تخمه کدو حاوی نیمی از نیاز روزانه ی ما به منیزیم است که برای حفظ سلامتی قلب ضروریه. این ماده به کنترل فشار خون کمک کرده و از ایست ناگهانی قلب، حمله قلبی و سکته جلوگیری میکنه.

تقویت سیستم ایمنی: تخمه کدو منبع سرشاری از زینک (روی) است که باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، خستگی مزمن و افسردگی میشه.

تخمه-کدو

حفظ سلامت پروستات: تخمه کدو به عنوان یک ماده غذایی طبیعی برای سلامت مردان در نظر گرفته میشه. به دلیل محتوی زینک اون، برای سلامتی پروستات خیلی مهمه، تحقیقات میگن روغن دانه کدو و تخمه کدو باعث حفظ سلامتی پروستات شده و به درمان بیماری BPH کمک میکنه.

کاهش خطر ابتلا به دیابت: طبق تحقیقات انجام شده، تخمه کدو به بهبود تنظیم انسولین کمک کرده و با کاهش فشار اکسیداتیو از عوارض دیابت جلوگیری میکنه.

تنظیم خواب: خوردن تخمه کدو به همراه مقدار کمی میوه درست چند ساعت قبل از خواب باعث میشه بدن ماده ای فراهم کنه که برای تولید ملاتونین و سروتونین (این دو ماده خوابی آرام براتون فراهم میکنه) لازمه.

منبع: نوین زی

Tweet فواید تخمه کدو - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه