محققان بریتانیایی که عادات غذایی ۲۵۰۰۰ نفر رو بررسی کرده بودن، متوجه شدن افرادی که مواد غذایی حاوی ماده شیمیایی موجود در پرتقال و دیگر میوه های زرد-نارنجی مثل شلیل و زردآلو خورده بودن کمتر احتمال داشت دچار التهابات دردناک بشن.

غذاهایی که با درد و التهاب مبارزه میکنند (بخش دوم)

پرتقال
محققان بریتانیایی که عادات غذایی ۲۵۰۰۰ نفر رو بررسی کرده بودن، متوجه شدن افرادی که مواد غذایی حاوی ماده شیمیایی موجود در پرتقال و دیگر میوه های زرد-نارنجی مثل شلیل و زردآلو خورده بودن کمتر احتمال داشت دچار التهابات دردناک بشن. فقط خوردن یک یا دو وعده از این میوه ها در روز میتونه تفاوت ایجاد کنه.

گیلاس
گیلاس حاوی ماده شیمیایی به نام آنتوسیانین است، که به انواع توت ها رنگ قرمز و آبی میده و با التهاب مثل آسپرین مبارزه میکنه. تمشک و توت فرنگی هم این ماده جنگنده ضد التهابی رو دارن.

آب یاتوت یا کرنبری (سرخ ویلک)
محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که زنانی که ۱۰ اونس از این آبمیوه در طول روز نوشیده بودن نسبت به کسانی که آب یاتوت نخورده بودن فقط ۴۲ درصد احتمال مبتلا شدن به عفونت مثانه را داشتن. محققان بر این باورند که یک بخش از این آبمیوه از حمله باکتری ها به جداره مثانه جلوگیری میکنه.

پیاز و سیر
پیاز و سیر از خانواده سبزیجات گل پیازی هستن که مواد ضد التهابی بالایی دارن، ترکیبات سولفوری این خانواده به تحریک سیستم ایمنی بدن در جهت فعال موندن برای حفاظت از بدن کمک میکنه.

چای سبز و سیاه
چای سرشار از آنتی اکسیدانی به نام فلاونویید است که ممکنه در برابر آسیب های سلولی که ممکنه شرایط بدی مثل آرتریت رو بوجود بیاره محافظت کنه. چای همچنین حاوی یه ماده شیمیایی که با التهاب مبارزه میکنه، پس صبحا فنجان قهوتون رو با چای سبز یا چای سیاه عوض کنین.

بروکلی
این سبزی حاوی آنزیم گلوتاتیون است، آنتی اکسیدانی بسیار قوی که ممکنه در برابر آرتریت محافظتتون کنه. میوه ها و سبزیجات دیگه ای که سرشار از گلوتاتیون هستن عبارتند از: مارچوبه، کلم، گل کلم، سیب زمینی، گوجه فرنگی، آواکادو، گریپ فروت، پرتقال، هلو وهندوانه.

ماهی
ماهی قزل آلا، آزاد و ماهی کولی، همراه با گردو، تخمه کدو تنبل، روغن زیتون و روغن کانولا حاوی اسیدهای چرب امگاه ۳ هستن که به عنوان عامل ضد التهابی قدرتمند عمل میکنن. طبق مطالعه ای در دانشگاه پیترزبورگ افراد مبتلا به درد پشت و گردن که به مدت سه ماه مکمل اسیدهای چرب امگاه ۳ دریافت کرده بودن به طور کلی درد کمتری تجربه کردن. حداقل دوبار در هفته ماهی بخورین و روزانه مکمل های امگا ۳ بخورین تا با درد مبارزه کنین.

پروتیئن سویا
محققان دانشگاه ایالتی اوکلاهاما نشان دادن که افراد مبتلا به آرتروز، بخصوص مردان، که به مدت سه ماه در هر روز ۴۰ گرم پروتئین سویا خوردن نسبت به کسانی که سویا نخورده بودن درد کمتری داشته و راحت تر حرکت میکردن. شاید سخت باشه که هر روز مقدار زیادی سویای خالص بخورین که البته میتونین به جاش از دانه سویا، شیر سویا یا خمیر سویا استفاده کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه