مصرف غذاهای سالم نباید فقط برای افرادی که رژیم دارن یه نگرانی محسوب بشه. همه آدمها میتونن از غذاهای سالم استفاده کنین و یاد بگیرین که عاداتشون رو تغییر بدن.

مصرف غذاهای سالم نباید فقط برای افرادی که رژیم دارن یه نگرانی محسوب بشه. همه آدمها میتونن از غذاهای سالم استفاده کنین و یاد بگیرین که عاداتشون رو تغییر بدن. درست غذا خوردن منفعت های طولانی مدتی داره که به پیشگیری از بیماری های مزمن مثل اختلالات قلبی و سکته کمک میکنه. چند نوع غذا وجود دارن که میتونن به پیشگیری از سکته قلبی کمک کنن.

غذاهایی که از سکته قلبی پیشگیری می کنند

حبوبات
حبوبات برای مغز و سلامت قلب بسیار مفید هستن. این دانه ها سرشار از ویتامین B بوده و معمولا به خاطر اسید فولیک موجودشون شناخته شده هستن. طبق تحقیقات یه رژیم سرشار از فولات میتونه خطر ابتلاه به سکته رو ۲۰ درصد کاهش بده.

غذاهای آنتی اکسیدان دار
آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و جلوگیری از تشکیل پلاک در شریان ها کمک میکنه، و همچنین به خاطر گشاد کردن عروق خونی و در نتیجه بهبود جریان خون بدن شناخته شده هستن. پس میوه ها و سبزیجات رو که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستن انتخاب کنین.

ماهی های چرب
یه رژیم غذایی ایده آل باید ماهی بیشتری نسبت به گوشت قرمز داشته باشه. ماهی ها بخصوص ماهی تن، قزل آلا و ماهی خال خالی (اسقمری) منابع خوبی از چربی های امگا ۳ هستن. این مواد جریان خون در بدن رو بهبود داده و احتمال لخته شدن خون رو کاهش میده. یه تحقیق نشون داد که خوردن ماهی به طور منظم ابتلا به سکته رو ۲۷ درصد پایین میاره.

پتاسیم
طبق تحقیقات افرادی که در رژیم غذاییشون پتاسیم کمی دریافت میکنن ۲۸ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته هستن. در حالی که افرادی که غذاهای سرشار از پتاسیم میخورن احتمال ابتلا به سکته رو ۳۸ درصد کاهش میدن. غذاهایی مثل موز، سیب زمینی، کشمش و … پتاسیم دارن.

منیزیم
در کنار غذاهای سرشار از پتاسیم باید منیزیم هم مصرف کنین. رژیم غذایی سرشار از منیزیم خطر ابتلا به سکته رو ۳۰ درصد کاهش میده. غذاهایی مثل جو، آرد ذرت منابع خوبی از منیزیم هستن.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه