سلامت عاطفی میتونه به موفقیت در کار، روابط و سلامتی عمومی بدن منجر بشه.

سلامت عاطفی میتونه به موفقیت در کار، روابط و سلامتی عمومی بدن منجر بشه. اما اگه شما عزت نفس پایین، عدم اعتماد به نفس و کلا احساس بدی داشته باشین چه اتفاقی میفته؟ درسته که زندگی گاهی خیلی سخت میشه، اما مهمه که بدونیم یه خط باریک بین سلامت عاطفی و سلامت روحی وجود داره و این دو روی هم تاثیر میذارن.

بدترین بخشش اینه که وقتی سلامت عاطفی و روحی شما تضعیف میشه، سلامت جسمی هم تحت تاثیر قرار میگیره. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مطلب با چند نکته شما رو به زندگی برگردونیم!

سلامت عاطفی چیه؟

وقتی که خودتون رو بی ارزش حس میکنین ، از نظر عاطفی ضربه میخورین. بعد همه ی دنیا رو منفی میبینین به یه آدم بدبین تبدیل میشین. بدبینی میتونه مانع افکار خوب شده و روحیه تون رو هم تضعیف کنه. پس باید این منفی نگری رو تغییر بدین.

علت تضعیف سلامت عاطفی

علت های زیادی برای تضعیف سلامت عاطفی وجود داره از جمله کار، روابط با دوستان، همسر یا خانواده، وضعیت مالی، تجربیات تلخ گذشته و … . شمردن علت ها کار بی پایانیه، اما اگه علت رو بدونین میتونین درمان رو شروع کنین.

علائم تعضیف سلامت عاطفی:

*ایا دائما به یه مسئله خاص فکر میکنین؟ آیا به راحتی درگیر این مسئله شده و نمیتونین از فکر کردن درباره اش دست بکشین؟
*بیخوابی
*عدم احترام به خود، کمبود اعتماد به نفس، سرزنش مداوم خود.
*تغییر وزن
*بیمار شدن به صورت مداوم
*خستگی همیشگی و نداشتن انرژی
*سختی در کنترل خشم

سلامت-عاطفی

چگونه می توان سلامت عاطفی را بهبود داده و به زندگی برگشت:

مشکل رو بپذیرین
قبول کنین که از نظر عاطفی سلامتی خوبی ندارین، این پذیرش باعث میشه که برای برگشت به زندگی و به دست آوردن دوباره سلامتی یه گام به جلو بردارین.

از خونه بیرون برین
موندن توی خونه و دوری کردن از دوستان تغییر در اوضاع نمیده. کمی به خودتون سختی بدین و بیرون برین و با دوستانتون وقت بگذرونین.

به سراغ درمان برین
حل مشکلات شدید و مداوم به دانش یه روانشناس داره. روانشناس مشکل شما رو بررسی کرده و روش هایی مناسب رو برای درمان این مشکلات پیشنهاد میده.

درباره مشکلتون صحبت کنین
مردان به ندرت دوست دارن درباره مشکلات و چیزایی که توی ذهنشون میگذره صحبت کنن، چون خیلی طول میکشه که به یه نفر اعتماد کرده و باهاش حرف بزنن. صحبت کردن درباره مشکلتون بهتون کمک میکنه که باری از روی دوش و قلبتون برداشته بشه.

روش های سنتی رو امتحان کنین
یوگا، مدیتیشن و تکنیک تنفس عمیق از جمله انتخاب های افراد معروف است. این روش های باستانی هنوز هم برای دور کردن استرس و پاکسازی ذهن مناسب و قابل استفاده اند. البته اونا رو باید هر روز انجام بدین نه بعضی اوقات.

شکرگذار باشین
شاید خیلی کلیشه ای به نظر بیاد، اما نعمت هایی که دارین رو بشمرین. با انجام این کار شما متوجه میشین که هنوز هم چیزای خوبی توی زندگیتون وجود داره که میتونن دلیل خوبی برای شادی شما باشن.

ادامه داره…

منبع: نوین زی

Tweet سلامت عاطفی چیست؟ (بخش اول) - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه