طبق گفته دکتر “پائولا بیکفورد” استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه فلوریدای جنوبی، آنتی اکسیدان ها میتونن به تمام بدنتون کمک کنند که مثل ساعت کار کنه.

رژیم غذایی برای مغز: خارق العاده برای حافظه، وضوح و سلامت شناختی

محافظت از سلول های مغز
طبق گفته دکتر “پائولا بیکفورد” استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه فلوریدای جنوبی، آنتی اکسیدان ها میتونن به تمام بدنتون کمک کنند که مثل ساعت کار کنه. این ترکیبات با مواد شیمیایی به نام رادیکال های آزاد که در طول زمان، سلولها، از جمله سلولهای مغز رو فرسوده میکنه، میجنگد. مهمترین کار آنتی اکسیدان ها حفاظت از میتوکندری در هسته سلولهای شماست که وظیفه ی تولید انرژی مورد نیاز شما برای فکر کردن (و یا حرکت یا تنفس) رو بر عهده داره.
فلاونوئید در بین انواع آنتی اکسیدان ها بیشترین توانایی محافظت از سلولها رو داره. در تحقیقی که در نئولوژی منتشرشد، افرادی که حداقل یک وعده ی غذایی دارای فلانوئید در طول روز مصرف میکنن، نسبت به کسی که ۵ سال از اونها جوون تره تمرکز ذهنی بیشتری دارند و طبق مطالعات منتشر شده در مجله انگلیسی تغذیه، افرادی که آنتی اکسیدان کاروتنوئید رو بیشتر دریافت میکردند شاهد کاهش کمتر قابلیت شناختی مغز خود بودند.

مواد غذایی مقوی برای مغز:
فلاونوئید: سیب، پیاز و مرکبات. کاروتنوئید: پرتقال، سبزیجاتی مثل کدو تنبل، سیب زمینی شیرین و کدو. سبزیهای برگ دار مثل اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه