جهان را از هدایت نور علی (علیه السلام) محروم کردند

سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از راسخون؛ بخش حوزه:

آیت الله العظمی وحید خراسانی :

جهان را از هدایت نور علی (علیه السلام) محروم کردند

جهان را از هدایت نور علی (علیه السلام) محروم کردند

آیت الله العظمی وحید خراسانی با اشاره به واقعه غدیر گفتند : متاسفانه اجازه ندادند علی(علیه السلام) به خلافت رسیده و دنیا را با نور قرآن همراه سازد و با آن کاری که در حق ایشان کردند، جهان از این هدایت ها محروم ماند. 
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه،  این مرجع تقلید گفتند : سوره یاسین در بردارنده مضامین بسیار عالی است در حدی که اگر بخواهیم هر یک از جملات آن را معنی کنیم مدت ها به طول می انجامد.
 
ایشان بیان کردند : مشکل بزرگ بشر این است که از این همه آیات حکمت الهی درسی نمی گیرد و این همه عوالم را مشاهده نمی کند؛ البته رسیدن به حق این آیات آفرینش، نیازمند دو عنصر فکر و تقواست.
 
ایشان با بیان این مطلب که خداوند دارای دو کتاب در هستی است، گفتند : اولین کتاب، کتاب تدوین یا همان قرآن است ودیگری کتاب تکوین که همان جهان آفرینش است.
 
معظم له با اشاره به اهمیت تسبیح خدا بیان کردند : اگر کسی بخواهد به حقایق عالم تکوین و تدوین دست یابد، باید متقی باشد، زیرا خداوند در قرآن متقین را تنها کسانی می داند که بدون ریب و شک به آیات الهی می نگرند.
 
آیت الله العظمی وحید خراسانی با اشاره به روایت امام علی(علیه السلام) در خصوص این که ایشان فرمودند، «به هرچیزی که می نگرم در آن خدا را می بینم»، یادآورشدند : متاسفانه اجازه ندادند که این امام به خلافت رسیده و دنیا را با نور قرآن همراه سازد و حقیقت قرآن و جامعه هدایت شود و با آن کاری که در حق ایشان کردند، جهان از این هدایت ها محروم ماند.
 
ایشان گفتند : طلاب باید در  همه چیز تفکر کرده و به عالم تدوین و تکوین به دیده تحقیق نگاه کرده و این حوزه را به خوبی شناسایی کنند و تسبیح گوی این خلاّق متعال باشند.
 
این مرجع تقلید یادآورشدند : تفسیر «الشمس تجری لمستقرلها»، از عهده هر کسی بر نمی آید؛ چنانچه امام صادق(علیه السلام) در روایت خود به مفضل در همین رابطه بیانات عجیبی دارند که نگاه به آنها می تواند ما را نسبت به حقایق این عالم که به سادگی از کنار آن می گذریم روشن کند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به بحث ارتفاع و انحطاط خورشید گفتند : با وجود اینکه ارتفاع و انحطاط ، با هم ضد هستند ولی از اجتماع این ضدین است که زندگی انسان و همه موجودات رقم می خورد.
 
آیت الله العظمی وحیدخراسانی تصریح کردند : چله تابستان و زمستان نتیجه این ارتفاع و انحطاط است؛ از ایجاد انحطاط و ارتفاع است که فصول چهارگانه ایجاد می شود.
 
معظم له یادآورشدند : گیاهان و درختان حرارت را در زمستان در خود ذخیره می کنند و این حرارت در تابستان باعث ثمردادن می شود.
 
ایشان افزودند : گردش و نظم این گیتی و نظام آفرینش در اثر همین گردش هاست؛ زمستان است که باعث تحریک و ایجاد ابرها می شود و موجب می شود که باران بهاری بوجود بیاید؛ البته باید دانست که در زمستان زمین مرطوب و نمناک است و برف و باران می‎بارد و اگر همیشه چنین بود زندگی میسر نبود و بنایی نیز ساخته نمی‎شد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به ادامه بیانات امام صادق(علیه السلام) درباره اثرات تکوینی خورشید، گفتند : این ارتفاع و انحطاط  12برج را بوجود می‎آورد که بر حالات آفاق و انفس و موجودات تاثیر گذار است.
/2759/


کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه