حذف شکر از رژیم غذایی برای سلامت عمومی و ساختمان بدن خیلی خوبه. در حالی که نمیشه شکر رو به طور کامل حذف کرد، میتونین به جاش از مواد غذایی دیگه استفاده کنین. ما دو تا از اونا رو که کاملا سالم هستن رو معرفی میکنیم:

حذف شکر از رژیم غذایی برای سلامت عمومی و ساختمان بدن خیلی خوبه. در حالی که نمیشه شکر رو به طور کامل حذف کرد، میتونین به جاش از مواد غذایی دیگه استفاده کنین. ما دو تا از اونا رو که کاملا سالم هستن رو معرفی میکنیم:

به جای شکر از این مواد خوراکی استفاده کنید!

شکر زرد (Jaggery) : به جای استفاده از شکر سفید در چای یا قهوه شکر زرد بریزین. همچنین میتونین ازش در پخت کیک یا دسر استفاده کنین. شکر زرد سرشار از آهنه و چند گرم ازش در روز بدون افزایش خطر ابتلا به دیابت میتونه سطح هموگلوبین در خون رو حفظ کنه. شکر زرد سرشار از پتاسیمه و از این رو احتباس آب در بدن رو کاهش میده. شکر زرد به عنوان یه کاتالیزور عمل کرده و آنزیم های گوارشی در بدن ما رو فعال میکنه.

به جای شکر از این مواد خوراکی استفاده کنید!

عسل: قبلا درباره خواص فراوان عسل صحبت کردیم و قطعا استفاده از عسل به جای شکر یه مزیت به حساب میاد. عسل در جلوگیری از سرماخوردگی، سرفه، تقویت قلب و تصفیه خون موثره. اگه هر روز صبح زود یه قاشق عسل رو با آبلیمو در آب ولرم مخلوط کنین وزنتون کاهش پیدا میکنه. چون عسل طبیعتا اسیدی نیست، میتونه برای همه استفاده بشه. پس کافیه به جای شکر، کمی عسل در نوشیدنی ها و دسر اضافه کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه