طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، از میان ۱٫۶۲ میلیارد انسانی که کم خونی دارن ، اکثریت اونا زنان و بچه های کوچیک هستن. شایعترین علت کم خونی، فقر آهن به خاطر رژم غذایی نامناسبه. تعداد کمتر از ۶ میلی گرم هموگلوبین نشون دهنده کم خونیه. هر کسی میتونه کم خونی بگیره، اما در زنان این احتمال خیلی بیشتره.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، از میان ۱٫۶۲ میلیارد انسانی که کم خونی دارن ، اکثریت اونا زنان و بچه های کوچیک هستن. شایعترین علت کم خونی، فقر آهن به خاطر رژم غذایی نامناسبه. تعداد کمتر از ۶ میلی گرم هموگلوبین نشون دهنده کم خونیه. هر کسی میتونه کم خونی بگیره، اما در زنان این احتمال خیلی بیشتره.
فقر آهن مشکل شایعیست که زنان باهاش روبرو هستن، بخصوص زنان باردار و زنانی که دوره قاعدگی سنگینی دارن. غذاهای سالم و مغذی مصرف کنین تا آهن از دست رفته در شما دوباره جایگزین شده و از کم خونی جلوگیری بشه.

اسفناج
شاید اسفناج بهترین ماده غذایی باشه که از کم خونی جلوگیری میکنه. این سبزی حاوی مقدار زیادی ویتامین، آهن و فیبره. نصف کاسه اسفناج میتونه حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه آهن در یه خانم رو تامین کنه.

گوشت قرمز
چون گوشت قرمز مقدار بالایی آهن داره یه منبع عالی از مواد مغذی برای زنانی است که کم خونی دارن.

بهترین مواد غذایی برای خانم هایی که کم خونی دارند

خرما
خرما یه خوراکی محبوبه که سطح آهن در بدن رو بالا میبره. خرما مقدار بالایی آهن داره و برای جلوگیری از کم خونی خیلی مفیده. توصیه میشه هر روز یه مشت خرما بخورین تا با کم خونی مبارزه کنه.

نان های سبوس دار
نان سبوس دار شش درصد از نیاز روزانه به آهن در یه زن رو تامین میکنن. به جای خوردن نان های سفید اونا رو با نان های سبوس دار جایگزین کنین تا سطح آهن در بدنتون بهبود پیدا کنه.

تخم مرغ
تخم مرغ بهترین منبع پروتئینه و در طول دوره کم خونی میتونه کمک کنه که مواد مغذی از دست رفته جایگزین بشن. بهتره که هر روز تخم مرغ پخته بخورین تا از کم خونی جلوگیری بشه.

غذاهای دریایی
ماهی های چرب حاوی سطح بالایی آهن هستن. در هفته دوبار ماهی مصرف کنین.

انار
انار یه منبع عالی ��ز ویتامین C و آهنه. این میوه جریان خون رو بهبود داده و از خستگی و سرگیجه جلوگیری میکنه.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه