آیا بیمار و ناراحتین؟ آیا وزنتون دائما کم و زیاد میره؟ آیا همیشه رژیم های غذایی تصادفی رو آزمایش میکنین تا وزن سالمی داشته باشین؟

آیا بیمار و ناراحتین؟ آیا وزنتون دائما کم و زیاد میره؟ آیا همیشه رژیم های غذایی تصادفی رو آزمایش میکنین تا وزن سالمی داشته باشین؟ بهتره بدونین یه زندگی سالم چیزیه که خیلی از آدما برای رسیدن بهش سخت تلاش میکنن، سالم و قوی بودن طول عمر رو هم زیاد میکنه. این نکات رو در زندگیتون به کار بگیرین تا به سلامتی برسین.

بدنی سالم و قوی داشته باشین

اساس رژیم غذایی: شما باید خیلی از مواد غذایی متفاوت رو در رژیم غذاییتون جای بدین.

  • میوه های سالم مثل سیب، هندوانه، انبه، انگور، آناناس، کیوی
  • سبزیجاتی مثل گل کلم، فلفل دلمه، کاهو، اسفناج، چغندر و …
  • غلات سبوس دار، جو، برنج، ماکارانی و …
  • چربی های سالم و فرآورده های لبنی مثل پنیر، ماست، روغن، زیتون، سرکه و …
  • و پروتئین مثل مرغ، ماهی، حبوبات و …

طبق یه روتین عادی غذا بخورین. هر روز با ترکیب گروه های غذایی اشاره شده در بالا وعده غذایی سالم و متعادلی داشته باشین. یه راه خوب برای نگه داشتن این روتین اینه که مطمئن شین چیزی که میخورین بدنتون رو تقویت میکنه. در یه وعده غذایی خیلی کم یا خیلی زیاد نخورین.
از هوس کردن و وسوسه برای خرید غذاهای ناسالم پرهیز کنین. میتونین به نمونه های جایگزینشون رو بیارین، مثلا مخلوط میوه و آجیل به جای چیبس، آب و دوغ به جای نوشابه.
تناسب اندام. سعی کنین در طول روز فعالیت داشته و دو روز در هفته ورزش کنین. یادتون باشه که بیش از حد خودتون رو خسته نکنین، اما خیلی هم تنبلی نکنین. از ورزش کردن لذت ببرین. مثلا کلاس رقص برین، شنا کنین یا برای پیاده روی به بازار برین.

خوب بخوابین و ویتامینی که روزانه برای بدنتون لازمه رو مصرف کنین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه