بازاریابی ورزش

معرفی دو کتاب در حوزه ی ورزش با عناوین: بازاریابی ورزش و رویداد و کتاب تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش.

فرآوری: زهره سمیعی- بخش نشر، کتاب و کتابخوانی جوان ایرانی به نقل از تبیان،

کتاب تدوین برنامه های موفق حمایت مالی در ورزش.

بازاریابی ورزش و رویداد

«بازاریابی ورزش و رویداد»، اثر نایگل پوپ، دوگ تورکو با ترجمه‌ی دکتر محمد خبیری، و دکتر فرشاد تجّاری از انتشارات سمت چاپ و منتشر شد.

کتاب «بازاریابی ورزش و رویداد» با پیشگفتار زیبایی از دکتر میشل هارکر، دانشیار و رئیس دانشگاه بازاریابی، تجارت بین‌الملل و گردشگری در استرالیا آغاز می‌شود. وی می‌نویسد:

«دیگر آن روزها که مربی گرمکن‌پوش یا مدیر دیپلم‌دار تربیت‌بدنی به تنهایی تمام مسئولیتهای مربوط به فروش بلیت، تبلیغات، حمایت مالی، و فروش تنقلات را باهم می‌پذیرفت، پایان یافته است. ما به دوران «حرفه‌ای» ورزش وارد شده‌ایم... .»

همین چند جمله به تنهایی آشکار می‌سازد که چرا چنین کتابی باید در حوزه بازاریابی ورزشی، تالیف و منتشر شود.

مولفان این کتاب در مقدمه با تواضع آورده‌اند: «این کتاب حاصل سالها کار در زمینه‌ی بازاریابی ورزشی و رویداد است. چنانچه خوانندگان بتوانند نیمی از آنچه را در این کتاب عرضه کرده‌ایم به خوبی بیاموزند، بسیار خوشحال خواهیم شد.»

ساختار کتاب بازاریابی ورزش و رویداد:

بازاریابی ورزش و رویداد حاوی 11 فصل به شرح زیر است:

فصل اول: مقدمه و مرور کلی

فصل دوم: بازاریابی در صنعت ورزش و رویداد

فصل سوم: رفتار مصرف‌کننده

فصل چهارم: بازاریابی تجارت در تجارت

فصل پنجم: بازاریابی خدمات

فصل ششم: مدیریت خدمات

فصل هفتم: ارتباطات بازاریابی

فصل هشتم: حمایت مالی رویداد

فصل نهم: صحه‌گذاری رویداد

فصل دهم: قیمت‌گذاری، فروش بلیت و میزان حضور

فصل یازدهم: خرید و فروش، مجوزها و امتیازات بهره‌برداری

فصل دوازدهم: رویداد گردشگری

فصل سیزدهم: تحقیق در بازاریابی رویداد

گفتنی آنکه مترجمان این کتاب یعنی دکتر محمد خبیری، دانشیار دانشگاه تهران، و دکتر فرشاد تجّاری، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز و ریاست دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش

"تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش" کتابی است از دیوید استوتلار با ترجمه‌ی دکتر فرشاد تجّاری و همکاران از انتشارات حتمی که با قیمت 7500تومان چاپ و منتشر شد.

کتاب "تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش" سومین ویرایش و متعلق به سال 2007 است. کتاب هدفی ساده را دنبال می‌کند: ایجاد کتابی کاربردی برای یاری رساندن به افرادی که تلاش دارند طی یک فرایند تعریف‌شده و متناسب با صنعت ورزش، طرحها، و برنامه‌های حمایت مالی ارائه نمایند.

از مزیتهای این کتاب می‌توان گفت که افزون بر ارائه‌ی اصول، مثالها و مصادیق عینی و ملموس را تقدیم خواننده‌ی علاقه‌مند می‌کند.

ساختار کتاب تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش:

کتاب تدوین برنامه‌های موفق حمایت مالی در ورزش حاوی 9 فصل به شرح زیر است:

فصل اول: درک مفهوم حمایت مالی در ورزش

فصل دوم: یافتن حامیان مالی

فصل سوم: شناسایی نیازهای حامیان مالی

فصل چهارم: فرصتهای حمایت مالی در بازیهای المپیک

فصل پنجم: پشتیبانی و کمکهای مالی مخصوص ورزشکاران

فصل ششم: مفاهیم مالی

فصل هفتم: طراحهای توسعه‌ی حمایت مالی موفق در ورزش

فصل هشتم: تضمین توافقنامه‌های حمایت مالی

فصل نهم: مدیریت حمایت مالی در ورزش

شایان ذکر است دکتر فرشاد تجّاری، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، افزون بر ترجمه، ویراستاری علمی این کتاب را بر عهده دارند.

منبع: مارکتینگ نیوز
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه