در مطلب قبل گفتیم که میشه با مشورت پزشک به جای مصرف مکمل ها یا برای کمک به اونا مواد غذایی سرشار از فولیک اسید مصرف کرد.

در مطلب قبل گفتیم که میشه با مشورت پزشک به جای مصرف مکمل ها یا برای کمک به اونا مواد غذایی سرشار از فولیک اسید مصرف کرد. در ادامه به چند ماده غذایی دیگه که حاوی فولیک اسید هستن اشاره می کنیم:

چغندر
سرشار از آنتی اکسیدان و مواد سم زدا است. یک فنجان چغندر میتونه ۳۴ درصد از نیاز روزانه شما به فولیک اسید رو پوشش بده.

چغندر

مرکبات
مرکبات سرشار از فولیک اسید هستن. پرتقال، پاپایا، موز، انگور، توت فرنگی محتوی فولیک اسید زیادی دارن.

بامیه
بامیه برای بهبود هضم و از بین بردن سمومی که در بدن ساخته میشن عالیه. فقط یه فنجان بامیه میتونه ۳۷ میکروگرم فولیک اسید براتون فراهم کنه.

ذرت
ذرت سرشار از فولات است و یه فنجان ذرت جوشیده ۲۰ درصد نیاز روزانه شما به فولیک اسید رو تامین میکنه.

ذرت

هویج
میتونین به عنوان یه میان وعده ازش بهره بگیرین و خام، پخته یا عصاره اش رو امتحان کنین. یک فنجان آب هویج ۵ درصد نیاز روزانه ی شما به فولیک اسید رو تامین میکنه.

گل کلم
این سبزی سرشار از ویتامین C و B9 است. ��ون رو به سالاد اضافه کرده یا برای ناهار بپزین.

هشدار: آخرین تحقیقات نشون دادن که سطح بالای فولیک اسید میتونه باعث سرطان سینه بشه، پس خیلی مهمه که مراقب میزان مصرف این ماده باشین. برای جلوگیری از این امر، حداکثر ۱۰۰۰ میلی گرم در روز فولیک اسید مصرف کنین.

منبع: نوین زی

Tweet بارداری ساده تر با مصرف مواد غذایی سرشار از فولیک اسید (بخش دوم) - تصویر 3
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه