دونه کتان می‌تونه باعث کاهش کلسترول خون و همچنین پایین اومدن قند خون بشه.

از دانه کتان چه می دانید؟

فواید دانه کتان
دونه کتان می‌تونه باعث کاهش کلسترول خون و همچنین پایین اومدن قند خون بشه. فیبر محلول موجود در تخم کتان می‌تونه علاوه بر کاهش کلسترول همچنین از افزایش پلاک در خون هم جلوگیری می کنه و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که می‌تونه منجر به افزایش فشار خون و در نهایت سکته و حملات قلبی بشه، جلوگیری و پیشگیری کنه. فیبر موجود در دونه کتان همچنین می‌تونه از افزایش قند خون در بیماران دیابتی جلوگیری کنه و در درمان یبوست نیز موثره. دونه کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخونی جلوگیری می‌کنه. تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، نشوندهنده ی به تأخیر افتادن تحلیل استخونی در موش‌های آزمایشگاهی بود که با تخم کتان تغذیه شده بودن و دلیلش وجود اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در تخم کتان هست. لینیان ها جزء خانوادۀ فیتواستروژن ها هستند. به این ترتیب، دونه های کتان می‌تونن گر گرفتگی که در اثر یائسگی به وجود میاد رو کم کنن. به همین دلیله که دونه های کتان در ترکیب برخی مکمل های غذایی که برای کاهش مشکلات یائسگی استفاده میشن، به کار میرن. فیتواستروژن های موجود در دونه های کتان می‌تونن بر ترشح استروژن تأثیر بذارن و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان سینه بازی دارن. البته هنوز چیزی در این رابطه ثابت نشده. دونه کتان برای افرادی که تمایل به کاهش وزن و کنترل وزن دارند بسیار مناسبه. خوردن دونه کتان ۳۰ دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی باعث پر شدن معده و احساس سیری میشه و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم خوری میشه.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه